Canada 2003

Click here to edit subtitle

Blog

view:  full / summary

Dag 21. Vrijdag 22 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

Om 7.00 uur gaat de wekker, de laatste dag is aangebroken. We proppen alles in de tassen en staan verbaasd te kijken dat alles er nog in past ook nog!! Hahahaha.

We checken uit, ontbijten bij Ihop en tuffen iets na 9.00 uur richting het vliegveld.

Daar zijn we dan ook 15 minuten later. We nemen afscheid van onze geliefde auto en gaan afrekenen.

Het systeem van Avis wil niet zo mee werken en na 15 minuten wachten hoeven we nog maar $7,62 bij te betalen voor die vette upgrade die we hebben gehad! Dat scheelt dus een dikke $400,-. Dat is veel geld, hebben we deze vakantie ook eens mazzel.

We checken in, komen tot de conclusie dat BC vliegen er niet in zit en lopen wat over het vliegveld.

Om 13.00 uur taxien we weg en 15 minuten later zitten we hoog en droog in de lucht op weg naar huis…………..snik.

Het is nu 6.25 uur en over dik een half uur landen we op Schiphol. We hebben een houten kont en willen er nu wel uit. Nog even geduld dus……..

We tuffen met de trein naar Haarlem waar de auto staat.

En nu………..niks meer. Geniet ik nog even van alle vakantiegevoelens en herinneringen.

Tot de volgende vakantie!!

Dag 21. Donderdag 22 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

We genieten de ochtend van de prachtige stad en brengen een bezoek aan het Royal BC Museum. Prachtig museum met een tentoonstelling over Dino’s, het ontstaan van BC en het eerste contact tussen de Indianen en de blanken.

We nemen even een uurtje de tijd in de zon voordat we het museum nogmaals ingaan naar het Imax Theater om te kijken naar een prachtige film over orca’s en whales.

Heel erg mooi op zo’n groot scherm.

We wandelen daarna de winkelstraat in, kopen een cadeau voor papa en eten een hotdog met echt alles erop en eraan. Heerlijk!!

We rijden zo op tijd weg uit Victoria zodat we de Ferrie van 16.00 uur nog redden.

Dat scheelt een uur. De boottocht duurt 1,5 uur, prachtige tocht door eilandjes etc.

Het hotel voor de komende nacht is zo gevonden nadat ik Roon eerst verkeerd had gestuurd.

We checken in en tuffen na een snelle douche naar Granville Island voor ons diner bij Sammy J Peppers.

We nemen samen vooraf een Seafood bakje uit de oven met kaas, brood en een lekkere Belini erbij. Smullen.

Als hoofd heb ik de fajitas en Roon een overheerlijke honing/knoflook steak. Roon kiest een wijntje erbij en we zitten weer helemaal compleet tevreden op ons terrasje aan de haven.

Een beetje verdrietig voel ik me wel. 3 weken geleden begon ons vakantie hier en nu is het alweer voorbij!

Eenmaal in bed vallen we als een blok in slaap.

Dag 19. Woensdag 20 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

We slapen lekker uit en halen nogmaals een ronde foto’s op. Nogmaals een flink aantal fantastische foto’s!! Geweldig gewoon.

We smeren een broodje op de bumper van de auto op de parkeerplaats en tuffen op ons gemak naar Victoria.

We kunnen flink doorrijden en deze slimkont heeft even het boekje van de auto erbij gepakt en de gebruiksaanwijzing gelezen. Binnen 5 minuten is het rode lampje BRAKE eindelijk uit. We hebben dus weet ik hoeveel honderden kilometers gereden met de parkeerrem aan. Het blokkeert niet super maar zuipt benzine en verhoogt slijtage aan de remmen. Echt weer iets voor ons. We liggen dubbel het van lachen.

We komen tegen 11.40 uur aan in Royal Scott Hotel in Victoria. Wat een prachtige stad zeg. Heel Engels en ontzettend gezellig.

We kunnen nog niet op de kamer maar checken in en vragen of er nog mogelijkheden zijn voor een Zodiac Tour met Seafun Safaris.

Het blijkt dat er heel veel orca’s gezien zijn en we boeken meteen een tocht voor 13.30 uur. Gaaf he! Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Ik heb beloofd deze x te trakteren dus it better be good!!

Als een stel neuroten, bang om niet op tijd te zijn voor onze tocht zitten we behoorlijk op de spits met de lunch die maar niet geserveerd wordt. Ze hebben er blijkbaar 20 minuten voor nodig om 2 sandwiches te bereiden. We proppen wat sla en friet naar binnen, vragen een bakje voor de broodjes, rekenen af en speren naar de boot. (in het zelfde pand) maar daar blijkt al snel dat we alle tijd van de wereld hebben want de toch voor ons loopt uit.

We liggen dubbel van het lachen om onze eigen nervositeit en stommiteit.

Eten relaxt alsnog ons broodje uit het bakje op en vertrekken om 14.15 uur met onze bioloog Jeff op zoek naar orca’s.

Hij weet heel veel te vertellen (dat mag ook uiteraard wel voor een bioloog), en laat ons veel dingen zien van zeehonden, zeesterrren, vogels en orca’s.

We moeten een aardig eindje varen om de grootste groep orca’s te zien. Pod J.

Er is wel een groep dichterbij maar die zijn erg verspreid door het water.

1 groep is aan het jagen op zalm op het moment dat we ze aantreffen. Omdat er op de boot ook een hydrafoon is kan je de klik geluiden en piepjes horen van de onderlinge communicatie tussen de orca’s. Zo gaaf!!

Ze zwemmen rakelings onder ons door en langs ons op omdat de zalm zich probeert te verbergen onder de boot.

Op een gegeven moment is Roon het rolletje van de camera aan het verwisselen en komt er eentje recht op ons af!! Zo mooi.

Daarna keek Roon naar links en kwam er direct eentje naast ons eentje omhoog en liet lucht ontsnappen. We schrokken ons een hoedje. Maar zo dichtbij als hij was!! Zo kicken! Ik weet gewoon niet waar ik moet kijken.

We varen 3x voor de Pod J uit om ze dus een derde x te zien passeren. Ruffles (herkenbaar aan de kronkels in zijn dorsal finn) is de leider van Pod J en heeft een dorsal finn van circa 1,5 tot 2 meter hoog! Mega groot dus. Hij is 52 jaar oud en zijn moeder is 92 jaar oud.

Na de laatste orca’s gedag te hebben gezegd tuffen we terug in de Zodiac naar Victoria. Ik geniet na in de zon en in de wind en ben behoorlijk hyper van alle indrukken.

We zijn tegen 18.15 uur terug in Victoria. Wat een mooie dag zeg. We eten overheerlijk in het restaurant van het hotel.

Ik neem vooraf gebakken mozzerella met ragout van champs. Roon had de gefrituurde garnalen gekozen. Als hoofd hadden we de Steak Emily Carr. Heerlijke saus, maar iets minder bijpassend. Maar wederom super gegeten met een overheerlijke fles wijn erbij. Triggs, Merlot

Roon had nog een toetje van caramel, beiden nog een bakkie thee met likeur. Een korte wandeling langs de haven en eenmaal op de kamer………heerlijk gaan slapen!!

Doordat we aan de parkeerplaats slapen en ik in een ander bed slaap dan Roon, slaap ik slecht………….ook dat de vakantie ten einde komt stemt me somber.

Dan moet ik weer alleen naar Arnhem zonder Roon…………………

Dag 18. Dinsdag 18 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

We slapen lekker uit en ontbeten in het hotel. Vreselijke muts, maar lekker ontbijt.

We gaan naar de dichtstbijzijnde Mall en brengen onze foto’s weg bij een 1 uur service. Spannend!

We rijden daarna door naar de Woodgroove Mall die veel groter moet zijn. We gaan op zoek (ja…..wéér!!) naar een extra koffer en komen terug met een leuk zwart tasje wat je op de rolkoffer kan zetten, mooie lingerie en pyjama’s voor mij. Lekker luxe weer allemaal!

Het is nog steeds prachtig weer, we hebben alle geluk van de wereld.

We gaan heerlijk lunchen bij The Lighthouse. Roon kiest een Ceasar Salad met BBQ Zalm en ik de Salade met garnalen en BBQ Zalm. Cocktail erbij en oh oh oh wat hebben we het toch slecht. Het uitzicht is ook prachtig!!

Daarna halen we de foto’s op en wandelen wat over de mooie haven en pier. Onder het genot van een colaatje bij The Lighthouse bekijken we de foto’s.

Ze zijn prachtig!!! Geweldig mooie fotos’s van mijn favo dieren in de zee. Prachtig!!

We gaan lekker naar het hotel, lezen wat en proberen de koffers wat in te delen. We hebben al zoveel dingen gekocht dat we alles goed moeten inpakken. Wat een karwei zeg, maar het lukt!

We gaan weer bij Acme’s eten, lekker in de buurt en gezellig. We moeten even wachten dus onder het genot van een cocktail en al kletsend wachten we 15 minuten.

We eten weer heerlijk!! Wat een feestje!

Dag 17. Maandag 18 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

Hier ook alleen kort wat aantekeningen dus bij deze:

• Vroeg op om 8.00 uur

• Ontbijt gehaald en koffers gepakt

• 9.30 uur maar Jamies voor onze Whale Watching Tour. Duurt allemaal wat lang, grote boot, veel deining maar wel leuk.

• Een paar arenden

• 3 humpback Whales, zeeleeuwen en zeehonden

• Mooie tour maar een beetje saai, we zijn verwend.

• Mega luxe lunch bij Wackkanisch Inn. Heel mooi uitzicht en heerlijk genoten. Geweldige genoten op traktatie van Chris Lohstro

• Soort Visitors Center bezocht, heerlijk met de voeten in het ijs en ijskoude water gelopen brrr…

• 20.00 uur aankomst in Nanaimo na omleiding van snelweg.

• Rode lampje van ‘brake’ brandt nog steeds. Raar hoor

• Prima hotel, 15e verdieping is onze kamer 1502 met prachtig uitzicht over de baai

We zijn al wat laat maar gaan op weg naar een restaurant waar je van alles kunt eten. Na 5 minuten lopen zeg ik dat we er zijn. Roon zegt van niet dus we lopen weer verder.

Uiteindelijk komen we weer bij het hotel aan en vragen opnieuw de weg. Blijkt dat we de 1e goed zaten………ach, we hebben alleen maar nog meer honger gekregen.

We krijgen bij Acme’s Food en Co een knus tafeltje in het donker met kaarslicht toegewezen. Het is een knus tentje met onwijs goed eten.

Ik kies de mosselen met een hete Thaise saus en Roon de Sushi Diner. Heerlijke witte huiswijn erbij en smullen maar. Voordat we klaar zijn is het 23.30 uur. Lekker relaxt avondje dus. Genoten!

Dag 16. Zondag 17 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

6.30 uur gaat de wekker. We moeten om 7.45 uur paraat staan voor het grote avontuur per Zodiac.

We douchen snel en staan om 7.10 uur klaar bij de receptie, we melden ons netjes en gaan even ontbijten met wat toast en jam.

We staan al snel weer buiten want we willen actie!!

Maar het schiet niet echt op. We vertrekken pas om 8.30 uur nadat iedereen zich heeft verkleed als oranje marsmannetjes of ruimtewezens. Je weet niet wat je ziet.

We krijgen een muts, handschoenen en skibril mee tegen de kou. We vinden dat maar wat overdreven hoor.

Het is maar moeilijk lopen en zitten met zo’n pak aan want het is zo warm en dik.

Eenmaal op de boot laat de stuurman John toch even zien hoe wendbaar dat ding is. Giga gewoon. Zo snel als hij weg is, super!!

Er hangen 2 motoren van 150pk onder dus dat mag ook wel.

Ik trek al snel mijn muts over mijn hoofd en zet mijn skibril op mijn kop. Het is koud en het waait erg hard. We scheuren met 45 miles over het water. Snel dus!

Mijn hele haar gaat uit model :lol:

Hij laat ons eerst een vogelnest zien en een rotswand waar deze vogels graag nestelen ver weg voor de roofdieren.

We gingen met een rotgang weer verder en even later liet hij ons nog een arend zien. Hij vloog mooi weg toen ik met mijn camera uitzetten……..jammer!

Er was een andere Zodiac die ook samen met ons zicht naar Wildlife, die zag een bruine beer.

Heel mooi was het hij op het strand bessen aan het snoepen van de struiken. Hij liep daar wat heen en weer te wandelen, super gaaf om te zien.

Toen gingen we weer verder, ik zag op een gegeven moment aan de rechterkant in de verte water omhoog stuiven en glinsteren en wees er naar………..

Dat bleek een hele grote groep orca’s te zijn!!!

Het waren er giga veel, zo ontzettend mooi om te zien. Zoveel van die prachtige beesten in onze omgeving. Geweldig gewoon. Ik kon mijn geluk niet op!!!

We hebben ze een hele poos gevolgd tijdens hun tocht. Een heel stuk vooruit gesjeest en in het midden van de zwemroute stil gaan liggen met de boot. sommige kwamen gewoon strak voor ons langs, zo gaaf!!

Op de terugweg zijn we langs een plek gevaren waar vroeger 1957 een onwijze hoeveelheid rostblokken/stenen in het water lagen. Ze hebben er 2 jaar over gedaan om het dynamiet klaar te leggen om daarna de grootse nucleaire ontploffing te doen ontstaan.

Op dit moment is het enige wat je er nog van terug ziet, een hele sterke stroming, veel draaikolken en rare bewegingen in het water. Heel erg gevaarlijk water dus maar heel indrukwekkend om te zien.

Helaas duurt zo’n mooie en indrukwekkende toch altijd te kort. Tegen 12.30 uur waren we weer terug en hebben we daar op het terras een bord nachos met bier en wijn op. Heerlijk! Daarna zijn we vertrokken naar Tofino.

De weg van Campbell River naar Courtenay verliep vrij vlot. De route verder naar Tofino ging moeizaam. Sloom verkeer, drukke wegen etc.

Het uitzicht en de weg waren prachtig mooi en dat maakte een boel goed. Bijna 160 km door de bergen met dalingen van 18% was wel erg vermoeiend.

Tegen 19.30 uur waren we pas in Tofino (boot vanaf Quadra Island van 14.00 uur)

We zijn moe en na een minder lekkere maar dure maaltijd bij een tentje in Tofino vallen we weer als een blok in slaap.

Dag 15. Zaterdag 16 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:10 AM Comments comments (0)

Om 6.30 uur gaat de wekker. We lijken wel gek! Om 7.10 uur staan we vooraan de slagboom voor de Ferrie naar Comox. Het is heerlijk rustig en ondanks dat het erg vroeg is, staan we er prima.

Koffie/thee gehaald bij een Dutch Coffeeshop. De eigenaar is duidelijk van Nederlandse afkomst en we spreken/wisselen even wat beleefdheden uit.

De tocht van Powel River naar Comox is erg mooi. We maken een tocht van 1.15 uur. We stonden heerlijk op het voordek en hebben gezocht naar Whales, maar helaas niks gezien.

Het ritje naar Campbell River duurt een uurtje. Onderweg nog even gestopt, maar verder lekker doorgereden. We hebben bij de VVV/Info Center gekeken of we een tocht met de boot konden maken, op zoek naar Orca’s.

Helaas was alles te ver rijden en/of waren we te laat.

We besluiten om direct de oversteek te maken naar Quadra Island en daar lekker wat te relaxen.

April Point Lodge is een prachtige locatie met van alles en nog wat te doen. Vissen, ecotoer, whale whatchen, fietsen, kanoen en ga zo maar door.

We vragen of er nog een plaats is op een Zodiac maar omdat we tijdens de lunch te lang hebben overlegd pissen we net naast de pot. We balen als een stekker en gaan maar evene en tukkie doen. Onze ogen vallen dicht.

Een uurtje later worden we weer wakker en zijn we lekker eigenwijs naar de Activity Center gegaan om te vragen of er toevallig nog mensen zijn afgevallen.

Eerst maakt die gozer ons blij met een dooie mus door te zeggen dat we over 15 minuten kunnen vertrekken. Blijkt die boot door een hele groep te zijn afgehuurd.

Wel kunnen we om 8.00 uur de volgende dag mee. Dat doen we dan maar. We willen de kans om Whales te zien zo groot mogelijk maken.

Om dit te vieren gaan we lekker op het terras zitten, lurken aan cocktails; The Zinger, Discovery Passage, Lemon Drop en de laatste weet ik niet meer……… oh ja, Cosmopolitan.

Smullen hoor, stelletje decadente types.

Voordat we aan het diner beginnen gaan we even lekker zitten lezen op ons terrasje. We nemen als avondeten allebei sushi combi. Dat was weer smullen voor weinig. We hadden 13 stuks sushi voor $17,- Dat krijg je in NL niet voor elkaar.

We hebben zo ontzettend lekker en deca zitten eten met een overheerlijke BC witte wijn, Pinot Gris.

Roontje denkt dat hij er niet genoeg aan heeft en besteld de volgende ronde vast. Dat voel toch wel even tegen want hij zit toch behoorlijk vol.

Maar goed, het is lekker licht verteerbaar dus alles komt wel op hahahaha.

Na het eten vallen we op de kamer als een blok in slaap. Heerlijk!

Truste!

Dag 14. Vrijdag 15 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:05 AM Comments comments (0)

We moeten vroeg op! We hebben de BC Ferrie van 11.45 uur naar Landsdale.

We hadden ruim de tijd genomen om onderweg te stoppen. Roon moest nodig naar de wc……..

Ik heb wat kleine souvenirtjes gekocht.

We waren ruim op tijd en hebben er bijna een uur staan bakken in de zon. Wat een drukte!!

Als je zag wat er allemaal op de boot ging, niet normaal meer. Rijen lang met auto’s tot vrachtwagens. Mega!

Eenmaal op het eiland (lees; Powell River) moesten we nog 80 km rijden. Het aantal in de gids zegt 125 km. Dat klopt dus voor geen meter.

Vanaf Whistler naar Horseshoe Bay was al 120 km! Daar gaan we dus maar weer wat over zeggen. Ze zetten het overal neer, sites, brochures etc. Slecht hoor!

We stoppen heel even bij een strandje, lopen even in het water en rijden weer door om de Ferrie van 15.10 uur te halen in Earls Cove. De snelweg houdt daar gewoon op, heel erg vreemd. Om de tijd te doden eten we een hotdog en zitten te bakken in de zon.

Eenmaal in Saltery Bay zijn we met een half uurtje in Campbell River. Roon vindt het maar een dramatisch slecht uitziend hotel. Eenmaal binnen valt dat gelukkig mee.

Zo deca als we zijn nemen we voor $30,- een upgrade naar een luxe kamer met jacuzzi en noem maar op. Heerlijk!!

We liggen even te relaxen op bed en op advies van receptioniste gaan we eten bij Jitterbug. Uitzicht op zee, knal in de zon op het terras waar ik op een gegeven moment denk dat Roon bezwijkt van de hitte.

We krijgen een garnalencocktail waarvan de garnalen nog bevroren zijn. Die mag onze vriendelijke nicht weer meenemen. Uiteraard excuses etc en uiteraard krijgen we een nieuwe die heerlijk smaakt.

Als hoofd heeft Roon een Thai Seafood Stir Fry, heerlijik bakkie rijst met goede saus en heerlijke visjes.

Ik heb een Zalm Florintine met aardappels, groente en overheerlijke witte wijn erbij die gekozen is door mijn eigen wijnadviseur.

We zitten te smullen toe en met, heerlijk gewoon. Ondergaande zon op de achtergrond en genieten van elkaar. Wat wil een mens nog meer?

Roon neemt de Mousse of the Jour, een soort van choco mousse. Zelfs als een niet toetjesmens vond ik hem heerlijk. Sigaartje erbij, kopje thee na, fooi voor de ober en de gitaarman en op weg weer naar het hotel.

In de kamer nog een rode Wolf Blass gedronken en onze aankopen van de afgelopen dagen bekeken. Wat hebben we veel gekocht!!! Erg hoor, maar wel leuk en zeker genieten om het allemaal even terug te zien.

Knuffel en snel slapen!

Dag 13. Donderdag 14 augustus 2003.

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:05 AM Comments comments (0)

Op tijd opgestaan want we hebben een lange dag in het vooruitzicht. We willen nog wat van Manning Park zien maar ook tijd overhouden voor Whistler.

We rijden even naar het visitor center, Beaver Pond en gaan op weg.

De 1e 200 km gaat voorspoedig. We Mac-cen even in Abotsford, bellen even met de vader van Roon en crossen door Vancouver.

De Sea to Sky Highway nummer 99 naar Whistler is geweldig mooi! We rijden direct langs de zee, super mooi.

Onderweg zijn ze druk met de weg bezig en dat zorgt helaas voor weer wat oponthoudt. Tegen 15.15 uur zijn we er, hotel is zo gevonden en we hebben meteen een kaartje gekocht voor de Gondel. We blijken met het hotel midden in het centrum te zitten. Ideaal dus!

De gondel is 5 minuten lopen en we zitten er dan ook vlot in. We blijken toch hoger te gaan dan dat we dachten want we doen er 25 minuten over om op een hoogte van 1809 meter te komen. (Whistler Black Comb)

We komen vanaf 652 meter dus we gaan flink omhoog.

Het uitzicht is prachtig!!! Ondanks zijn hoogtevrees geniet Roon ook ontzettend.

De gondel is de langste 10 personen gondel in de wereld. Dat hebben wij dan toch maar mooi weer gedaan.

We hebben boven in de sneeuw gelopen, van het uitzicht genoten en gekeken naar al het moois. Genieten!

We hebben ons daarna weer laten verleiden door het kopen van 2 Whistler mokken. Belachelijk zoveel mokken als we hebben gekocht.

Daarna heerlijk gedoucht, beetje opgetut voor het eten en gaan met die banaan.

We hebben heel lang zitten dimdammen waar we wilden eten maar zijn uiteindelijk weer terecht gekomen waar we die middag een biertje hebben gedronken.

We hebben er vooraf samen een mega bak overheerlijke nachos op. Echt geweldig!!! Lekker veel kaas, echt smullen.

Een Mike’s Hard Lemonade erbij en het was compleet.

Als hoofdgerecht had Roon een heet rijst gerecht met kip. Ik had een rijstgerecht met teriyaki en garnalen, smullen!!

Daarna even door Whistler gelopen en een wijntje gedronken bij Citta’s. gezelligheid ten top!

Eenmaal in het hotel hebben we ons hoofd neergelegd en heerlijk gaan slapen!

Truste!

Dag 12. Woensdag 13 augustus 2003

Posted by Jessica on September 17, 2013 at 6:05 AM Comments comments (0)

Dag 12. Woensdag 13 augustus 2003.

Vanmorgen tegen 7.30 uur wakker en even liggen doezelen.

Lekker ontbeten in het hotel (gratis) Toast met jam, koffie,thee, jus etc etc.

Uitgecheckt, auto ingeladen (die per dag voller lijkt te worden) en op weg naar een garage om onze olie te laten verversen. Ook hier gaat dat vandaag weer niet lukken….wij balen want nu moeten we weer op zoek naar wat anders. We bellen anders nog wel een x met Avis en dan gaan zij zelf maar op zoek naar een garage wat op onze route ligt of zo. Wat een gedoe zeg.

Maar goed, we hebben water gekocht, fotorolletjes weggebracht. Het is hier veel goedkoper dan in NL! We betalen hier $13,- en met dubbelprint $3,99 erbij. Vorig jaar in NL waren we minimaal € 20,- per rolletje kwijt. Lekker goedkoop hier dus, toppie!

Nu liggen we weer aan het water, relaxen, schrijven, lezen wat en straks 155 km naar Manning Provincial Park. Gelukkig vandaag niet zo ver.

We hebben de eerste dagen echt gewoon pech gehad met het aantal te rijden kilometers.

We hebben vandaag een redelijk relaxte rit achter de rug. In Princeton konden we de olie laten verversen. Gelukkig maar want het lampje bleef maar branden.

Uiteindelijk om 16.00 uur waren we op de plaats van bestemming. De omgeving is prachtig! Het is echt een heel erg mooi park.

Ons resort is ook prachtig, alles van hout en super netjes. De kamer is ook top!

We maken nog een korte wandeling naar Beaver Pond. We zijn wel een stel watjes want na 30 minuten draaien we weer om en lopen we terug. Toch een lekker wandelingetje gemaakt.

Op de hotelkamer de witte wijn verder opgemaakt en de foto’s bekeken die we in Osoyoos hebben laten afdrukken. De foto’s zijn prachtig geworden. Super gaaf!

We gaan lekker uit eten in het restaurant op het terrein. Vooraf heb ik uiensoep (geweldig) en Roon een Indiase raredingen soep. Ook lekker, maar had iets meer smaak mogen hebben.

Roon heeft een overheerlijke Merlot uit de streek erbij gekozen (Oliver) en we zitten heerlijk te smikkelen en te smullen. Als hoofdgerecht beide een steak met cognac/whiskey saus en gebakken uiten of zoiets. Heel erg lekker in ieder geval.

Als een blok in slaap gevallen. Het was wel wat koud vannacht, we hadden een deken trekgevecht ;-))